Modul 1 – Anerkjennende samtaler
- KOMMUNIKATØRENS FOKUS-LINJE
- EIERSKAPSKARTET (Fokus på Samtalekvadrantens letteste del – målsetting)
- MÅLSETTINGER, inkl. (de)motiverende «skliord»
- HJERNENS KRAFT
- HELHETSHJULET
- LOGISKE NIVÅER
- UTFORSK DIN FREMTID
- COACHINGRUTINEN
Modul 2.1 – Profesjonelle Dialoger
- DYBDE-FORSTÅELSE AV KVADRANTEN
- MENNESKESYNET
- ÅPNE OPP SPØRSMÅL
- TRE MUSISKE STOLER
- VERDIBASERT SELVBILDE
- «SOM OM»-SKIFT
- TONALITET
Modul 2.2 – Prioriteringens kunst
- SEIGMANN» som INTRODUKSJON TIL HELHETSHJUL
- TIDSLINJEBRUK
- DESCARTES MODELL – VIKTIG/ HASTER (EVT. ÅRSAK/VIRKNING)
- ET HELT BILDE. Coaching i strategiutvikling
- INTERESSENTMODELLEN
- ICF retningslinjer
Modul 2.3 – Prosjektledelse og implementering
- MENTORENES BORD
- LÆRINGSSTILER (- VAK)
- WALT DISNEY
- TILSTANDSLINJEN -jobbe med ytterligheter
- MESTRINGSVEIEN kvalitetssikring oppdrag
Modul 3.1 – Emosjonell selvinnsikt
Tilstandslinje «tilgivelse»
- VERDIER VS OVERBEVISNINGER
- ORDENES HIERARKI
- Modale hjelpeverb
- Tilstandslinjen med Tilgivelse
- Parter /Deler
- PARTS-(gjen)OPPDAGELSE
- Med kunden GÅ LOGISKE NIVÅER på gulvet
- Fotfølge ordvalg
- Langtidscoaching
- Anerkjennende utspørr. team
- Å notere i Eierskapskartets «nedre» del
Modul 3.2 – Å coache følelser
Kjerneverdier
- SPIRAL DYNAMICS
- «Røde flagg» i coaching (Psykol. EA)
- KJERNEVERDIFORMATET
- FASILITERE TEAM
- Langtidscoaching
- TILBAKEBLIKK PÅ HJUL
- Rep. Partsgjenoppdagelse
- Om ICF
- TRIPPELDANSEN/team
- Parts-integrasjon
- MATCH – MISMATCH
Modul 4.1 – Mestring … og halve kongeriket!
Å coache mesterlig på PCC-nivå.
- METAPROGRAMMER
- GJENNOMGANG SKRIFTLIG PRØVE
- UTFYLLENDE LÆRESTILER/ BESLUTNINGSSYSTEMER
- UTFYLLENDE ICF s KJERNEKOMPETANSER
- LIVSARVSMODELLER
- PRAKTISKE PRØVER
- FEIRING FIRE MODULER
Det kan bli endringer i innhold på Modul 4-dagene.
MentorcoachGym «Turbo-kraft» for din coaching-ferdighet!
Trene på coaching-presence.
Få profesjonalisert din evne til å gi feedback, ved å coache fra coachposisjon ved å bli coachet. Og gi løftende tilbakemeldinger, som er en høyt etterspurt lederferdighet.
Med-sensor på modul 4
- TRENE PÅ OBESERVASJON og TILBAKEMELDING i hht ICF’s kjernekompetanser
- OPPLÆRING/briefing
- OBSERVASJON i løpet av 2 x ½ time og COACHENDE TILBAKEMELDING,
- VURDERINGSMØTE/ KONKLUSJON i sensor-gruppen