Siste nytt

Fornyet struktur for coachutdanningen The Art & Science of Coaching

Erickson Coaching International oppgraderer sine utdanningstilbud jevnlig. Vi vil gjerne informere deg om at vårt flaggskip-program, The Art & Science of Coaching (TASC) nå fornyes for å bli mer strømlinjeformet, bedre tilpasset ICFs sertifiseringsløp, og ha kjernekompetansene integrert fra dag 1 gjennom hele stoffet. Dette er den største revisjonen siden 2005. Hva betyr «fornyet struktur» for deg, som har ønske om å fullføre TASC I-V (1-5), for å ICF-sertifisere din coachkompetanse?

Les mer

For at du skal forstå hva den du snakker med egentlig mener, hjelper det om du hever nivået på lyttingen din.

Witworth og Kimsey-House var tidlig ute med å introduserte de tre nivåene på lytting i læreboken til den ICF-godkjente coachingskolen CTI. Hvis vi lytter aktivt når andre snakker, er det større sannsynlighet for at vi forstår hva de egentlig mener, konstaterer de. Lytting kan foregå på ulike nivåer:

Les mer

Ericksons verdier - Hva tror vi på?

Erickson definerer seg selv som en aktør i ”human potential”-bevegelsen,
dermed tror vi at alle mennesker har evnen til livslang læring og utvikling.

Milton Ericksons positive menneskesyn

Våre kjerneverdier bygger på Milton Ericksons positive menneskesyn:
•    1. Mennesker er født OK og er dermed egentlig OK også nå,
•    2. Mennesker innehar egentlig alle nødvendige ressurser,
•    3. Mennesker velger det relativt beste alternativ for seg der og da,
•    4. Enhver adferd har en positiv intensjon bak intensjonen,
         og når mennesket gjenoppdager kjerneintensjonen:
•    5. Forandring er uunngåelig

Milton Erickson hadde denne grunnleggende overbevisningsrekke om de han hjalp.
Erickson coacher bruker også dette som hjelp til å beholde sin ro og fokus i coaching
og holde 100% fokus på kunden.

Erickson coaching passer for deg
som gjennom coach-posisjon ønsker å få frem det beste hos andre.

Coachende væremåte, coaching, coach-posisjon -
når det er viktigere å respektere den andres ståsted
enn å formidle egne tanker og løsninger.

ICFs etiske retningslinjer og kjernekompetanser

Videre er vi et aktivt og sentralt medlem i ICF - Internatioal Coach Federation, og står sammen med ICF for coaching som respekterer klienten som ekspert på sitt privat- og yrkesliv og tror at hver klient er kreativ, hel, handlingsdyktig og ressurssterk.

Ut fra disse forutsetningene er det coachens ansvar å:
    1.    Oppdage, klargjøre og stå bak det som kunden ønsker å oppnå
    2.    Oppmuntre kunden til selvinnsikt
    3.    Lokke frem kundens egne løsninger og strategier
    4.    Holde kunden ansvarlig

ICF har med innspill fra Erickson utviklet etiske retningslinjer og kjernekompetanser

Mer om Ericksons kjernekompetanser finnes her