Siste nytt

KAMPANJE -25% frist 8.desember: Styrk din markedsverdi. Grunnkurs kundefokusert coaching oppstart februar. "Anerkjennende samtaler" (TASC Modul 1).

For deg som ønsker en mer coachende og anerkjennende kommunikasjonsstil for deg selv og de rundt deg, privat eller profesjonelt. For deg som ønsker utdanne deg til coach og mentaltrener basert på den internasjonale ICF-standarden for coaching. For deg som vil hjelpe deg selv og enhver annen person se muligheter og realisere sitt beste seg. For deg som vil beherske hvordan hjelpe (deg selv og) den andre sikre kontroll og "ekstremt grad av resultat-eierskap" i de mest utfordrende situasjoner. For deg som ønsker få frem det beste hos andre med coaching, relasjonsledelse og mentaltrening! Programmet jevnlig forbedret. Se under for kursinnhold. Bli med på gratis minikurs for smakebit og få inntrykk av "nerven" i denne ICF godkjente coachutdanningen og praktiske hverdagsnytten i lederrollen og andre situasjoner.

Ved påmelding skriv "Kampanjerabatt før 8/12-2017= kr. 5.175,-" (veiledende 6900,- minus 25% (1.725,-) for 2,5 dager kurs inkl. kursmateriell, lunsjer og 3 uker ettertrening. Påmeldingsfrist kampanje 8. desember:

Les mer her >>
Meld deg på her >>

Les mer

Gratulerer til norges 5. ICF-coach på MCC nivå: Anna Lebedeva

Det finnes omlag 850 MCC'er i verden og Norges fikk sin 5. MCC i juli! Når man vet at stryk% er ca. 95% i dette praktiske håndtverket på MCC-nivået, er det ekstra spesielt at Anna valgte gjennomføre ICF-coachsertifiserings-prosessen på engelsk som fremmedspråk. På Annas Facebook-side skriver hun: "Jeg vil gjerne gi uttrykk for takknemlighet til mentorene mine: Carly Andersen, Judy Sabbah, Jan Georg Kristiansen, Leda Turai, mine kunder Maxim Oshurkov, Peter Stefani, Julia Ershova, Luciano Boccucci, Alexey Sidnev for tillatelse til å bruke vår samtale for ICF-akkreditering, Marilyn Atkinson og alle Erickson-teamene for støtte på denne lange og svingete veien. Ja, det er mulig å gjennomføre MCC-nivå coaching i Erickson stil og på fremmedspråk. Takk alle sammen!" #icf #mcc

Les mer

Ericksons faglige basis - Hvordan underviser vi?

Erickson definerer seg selv som en aktør i ”human potential”-bevegelsen,
dermed tror vi at alle mennesker har evnen til livslang læring og utvikling.

Våre kjerneverdier bygger på Milton Ericksons positive menneskesyn:
•    1. Mennesker er OK som de er,
•    2. Mennesker innehar alle nødvendige ressurser,
•    3. Mennesker velger det beste alternativ der og da,
•    4. Enhver adferd har en positiv intensjon,  og
•    5. Forandring er uunngåelig

Undervisningsprinsipp:

“Jeg spørger kun. Mit lod er ei at svare.”
Henrik Ibsen

Grunnlegger er Marilyn Atkinson PhD, mangeårig registrert psykolog fra Kanada,
NLP Master Trainer (70’s), og spesialist Ericksonian Communication

Våre NLP-verktøy er gjort coach-spesifikke og dermed ICF-godkjente.
Mye er evidensbasert læring om hvordan man tar frem det beste i seg selv.
Dr. Atkinsons første (business) coaching programmer ble utviklet midt på 1990-tallet.
En av de tidligste globale kundene var norske Telenor.

Ericksons norske hovedtrener Jan Georg Kristiansen er også global Erickson trener,
første ICF master sertifiserte coach i Norge og den tredje i Norden (ICF MCC 2005).

Undervisningstrekk

•    ICF-sertifisert utdanning (ACTP 2003 - Accredited Coach Training Program)
•    Planlagt ISO sertifisering gjennom International Coach Federation (ICF)
•    På norsk; all undervisning, fyldig kursdokumentasjon, cases og eksamener
•    Coaching som et praktisk håndverk
•    Lærere er ICF MCC/PCC sertifiserte
     med veldokumentert praksis i norsk coaching marked, offentlig og privat næringsliv
•    Internasjonale gjesteforelesere
•    Fokus på rådgivningsfrie coaching teknikker - ikke veiledningsbasert!
•    Faglig & sosialt Erickson alumni nettverk

Supplerende tekster på engelsk:

•    Dr. Marilyn Atkinson bøker
-    Inner Dynamics (2007)
-    Step-by-Step System (2007)   

Tekster på norsk:

-    500+ sider kursdokumentasjon
•    Jan Georg Kristiansen bøker
-    Coaching i skolen (2005)
-    Profesjonelle dialoger (2008)   

Mer om Ericksons kjernekompetanser finnes her