Siste nytt

KAMPANJE -25% frist 8.desember: Styrk din markedsverdi. Grunnkurs kundefokusert coaching oppstart februar. "Anerkjennende samtaler" (TASC Modul 1).

For deg som ønsker en mer coachende og anerkjennende kommunikasjonsstil for deg selv og de rundt deg, privat eller profesjonelt. For deg som ønsker utdanne deg til coach og mentaltrener basert på den internasjonale ICF-standarden for coaching. For deg som vil hjelpe deg selv og enhver annen person se muligheter og realisere sitt beste seg. For deg som vil beherske hvordan hjelpe (deg selv og) den andre sikre kontroll og "ekstremt grad av resultat-eierskap" i de mest utfordrende situasjoner. For deg som ønsker få frem det beste hos andre med coaching, relasjonsledelse og mentaltrening! Programmet jevnlig forbedret. Se under for kursinnhold. Bli med på gratis minikurs for smakebit og få inntrykk av "nerven" i denne ICF godkjente coachutdanningen og praktiske hverdagsnytten i lederrollen og andre situasjoner.

Ved påmelding skriv "Kampanjerabatt før 8/12-2017= kr. 5.175,-" (veiledende 6900,- minus 25% (1.725,-) for 2,5 dager kurs inkl. kursmateriell, lunsjer og 3 uker ettertrening. Påmeldingsfrist kampanje 8. desember:

Les mer her >>
Meld deg på her >>

Les mer

Gratulerer til norges 5. ICF-coach på MCC nivå: Anna Lebedeva

Det finnes omlag 850 MCC'er i verden og Norges fikk sin 5. MCC i juli! Når man vet at stryk% er ca. 95% i dette praktiske håndtverket på MCC-nivået, er det ekstra spesielt at Anna valgte gjennomføre ICF-coachsertifiserings-prosessen på engelsk som fremmedspråk. På Annas Facebook-side skriver hun: "Jeg vil gjerne gi uttrykk for takknemlighet til mentorene mine: Carly Andersen, Judy Sabbah, Jan Georg Kristiansen, Leda Turai, mine kunder Maxim Oshurkov, Peter Stefani, Julia Ershova, Luciano Boccucci, Alexey Sidnev for tillatelse til å bruke vår samtale for ICF-akkreditering, Marilyn Atkinson og alle Erickson-teamene for støtte på denne lange og svingete veien. Ja, det er mulig å gjennomføre MCC-nivå coaching i Erickson stil og på fremmedspråk. Takk alle sammen!" #icf #mcc

Les mer

Coachende væremåte - Hva er bakgrunnen?

Naboen til coaching kaller vi "coachende væremåte". Hva er det?

Coachende væremåte er en måte å ta folk på alvor. Coachende væremåte er en generell ferdighet for mennesker for å bidra til et bedre liv, finne veien til suksess og oppfylle drømmer.  Mange bruker det i sin nåværende jobb for å få til en bedre dialog med de ansatte. Andre ønsker fokus på personlig vekst med større selvinnsikt. Coachende væremåte er med andre ord for alle. Og coaching og coach-posisjon er for oss en spesial-kompetanse det krever lang rutine for å kunne beherske!

Formålet med et tydelig coachingspråk

Fordi samfunnet og coaching-miljøet manglet entydige begreper, laget vi i 2003 ordet "coachende væremåte" som et eget uttrykk, etterfulgt av "anerkjennende kommunikasjon". Formålet er å bygge en respektfull språkbro mellom det nykommeren coaching og de eldre slektningene mentoring, veiledning, undervisning, rådgivning etc.

Hva er bakgrunnen for begrepene

ECN: Etter at vi i ECN (Erickson Coaching Nordic) hadde arrangert coachingkurs i Norge siden 1998, erfarte vi etter noen år at det de fleste kunder var ute etter var først og fremst coachende væremåte for egen bruk. Et mindretall ville praktisere eksplisitt coaching som coaching-eksperter.

Ordet ble brukt i bøkene ”Coaching i skolen” (2005 Pedlex, Klyve, Kristiansen, Riis) og "Profesjonelle dialoger" (2008, Universitetsforlaget, Riis, Kristiansen). Disse bøkene er de første coaching- casene der coaching har blitt anvendt først og fremst som innspill til verktøy for å utvikle en coachende væremåte i daglig ledelse og i daglig undervisning. Et klart skille har blitt skapt mellom coaching  og coachende væremåte. Merk at "coaching" er et aktivt verb, og "coachende" er et adjektiv eller adverb som forklarer det påfølgende ord. I 2007 bygget vi på med begrepet "anerkjennende kommunikasjon" for å tydeliggjøre coachingspråket.