Siste nytt

Fornyet struktur for coachutdanningen The Art & Science of Coaching

Erickson Coaching International oppgraderer sine utdanningstilbud jevnlig. Vi vil gjerne informere deg om at vårt flaggskip-program, The Art & Science of Coaching (TASC) nå fornyes for å bli mer strømlinjeformet, bedre tilpasset ICFs sertifiseringsløp, og ha kjernekompetansene integrert fra dag 1 gjennom hele stoffet. Dette er den største revisjonen siden 2005. Hva betyr «fornyet struktur» for deg, som har ønske om å fullføre TASC I-V (1-5), for å ICF-sertifisere din coachkompetanse?

Les mer

For at du skal forstå hva den du snakker med egentlig mener, hjelper det om du hever nivået på lyttingen din.

Witworth og Kimsey-House var tidlig ute med å introduserte de tre nivåene på lytting i læreboken til den ICF-godkjente coachingskolen CTI. Hvis vi lytter aktivt når andre snakker, er det større sannsynlighet for at vi forstår hva de egentlig mener, konstaterer de. Lytting kan foregå på ulike nivåer:

Les mer

Ericksons skolemarkedstilbud - Coaching i skolen?

Produktark under utforming. Ta kontakt

Aktuelle tema:

•    Den nye lærerrollen
•    Anerkjennende kommunikasjon.
•    Det du visste ”fra før” satt i et system som virker for deg
•    Nyttig og effektivt i utvikling av personalet
•    Utvikling av elevenes kompetanse til å ta ansvar for egen læring
•    Formidlingskunst, læringsglede og utvikling

Den effektive skoleleder vil, sammen med sitt personale, utvikle en skolekultur preget av anerkjennende kommunikasjon, respekt og måloppnåelse. Ved å kombinere tydelighet, initiativ og kraft med anerkjennelse, respekt og nysgjerrighet (coachende væremåte) vil du som leder bidra til utvikling og læring. Gjennom våre ulike tilbud vil du få perspektiver, modeller og verktøy som vil være verdifullt for deg.

Ønsker du mer coachingkompetanse?

  • 1. Utvikling og etablering av gode kommunikasjons-
        og beslutningsprosesser på alle nivå i skolen.
  • 2. Løftende underveisvurdering.
  • 3. Utvikling av elevenes kompetanse til å ta økende medansvar for egen læring.
  • 4. Motiverende studie-og yrkesveiledning.
  • 5. Relasjonskompetanse.

Hvordan å få til en coachende kultur i skolen?

Det mest effektive er at skolelederen er den første til å skaffe seg spisskompetanse i coachende lederstil og/eller coaching og er et forbilde for de andre. Deretter kan skolen bygge seg opp ved å legge til små ”kompetansepakker” i henhold til ønsket progresjon.