Siste nytt

2017 VÅREN NESTE ALUMNITREFF

23.mai 2017 kl. 17:00: Fagfokus: Hvordan støtter du coachingnivået ditt etter endt utdanning!
Fordi en del profesjonelle coacher som er ferdig med sin coachutdanning opplever at kompetansenivået og motivasjon gradvis synker etter eksamen.
LES MER>>

Les mer

TIPS: Det å bli bevisst sitt eget valg av fokus gjør noe med hvordan en takler stresset!

Tips fra Sissel Kristin Knutsen, Seniorkonsulent, Coop Kompetanse. Først litt om min motivasjon for å begynne på coachutdanning og hva det har betydd for meg i jobben. Jeg har hele min yrkeskarriere arbeidet med kompetanseutvikling og har følt jevnlig behov for kompetansepåfyll for å kunne fornye meg i jobben. I tillegg er jeg som person faglig nysgjerrig og søkende.  I løpet av de 4-5 siste årene før TASC, tok jeg ulike kurs innen coaching og bestemte meg så for at jeg ville gjennomføre TASC, etter å ha vært på et av minikursene.

Les mer

Ericksons skolemarkedstilbud - Coaching i skolen?

Produktark under utforming. Ta kontakt

Aktuelle tema:

•    Den nye lærerrollen
•    Anerkjennende kommunikasjon.
•    Det du visste ”fra før” satt i et system som virker for deg
•    Nyttig og effektivt i utvikling av personalet
•    Utvikling av elevenes kompetanse til å ta ansvar for egen læring
•    Formidlingskunst, læringsglede og utvikling

Den effektive skoleleder vil, sammen med sitt personale, utvikle en skolekultur preget av anerkjennende kommunikasjon, respekt og måloppnåelse. Ved å kombinere tydelighet, initiativ og kraft med anerkjennelse, respekt og nysgjerrighet (coachende væremåte) vil du som leder bidra til utvikling og læring. Gjennom våre ulike tilbud vil du få perspektiver, modeller og verktøy som vil være verdifullt for deg.

Ønsker du mer coachingkompetanse?

  • 1. Utvikling og etablering av gode kommunikasjons-
        og beslutningsprosesser på alle nivå i skolen.
  • 2. Løftende underveisvurdering.
  • 3. Utvikling av elevenes kompetanse til å ta økende medansvar for egen læring.
  • 4. Motiverende studie-og yrkesveiledning.
  • 5. Relasjonskompetanse.

Hvordan å få til en coachende kultur i skolen?

Det mest effektive er at skolelederen er den første til å skaffe seg spisskompetanse i coachende lederstil og/eller coaching og er et forbilde for de andre. Deretter kan skolen bygge seg opp ved å legge til små ”kompetansepakker” i henhold til ønsket progresjon.

Erickson Coaching Nordic AS

Besøksadresse:
Ullernchausseen 119,
Lilleaker, Oslo

Postadresse:
Postboks 262 Lilleaker,
0216 Oslo

Telefon: 400 41 204