Siste nytt

Sissel Andersen - "Hva har jeg brukt coachutdanningen min til !" - fremskrittet, fra godt betalt leder, til alene som selvstendig. Stafettpinnen.

Coach-utdanningen er min egen verktøykasse og mulighetsåpner. Coach-utdanningen hos Erickson, har gitt meg muligheten til å til å realisere målet mitt med å komme videre og starte eget firma. Den har gitt meg en verdifull verktøykasse i arbeidet som både lederutvikler, mental trener og foredragsholder. Utdanningen har vært som en reise. Mitt utgangspunkt var et ønske om å bli skikkelig god i coaching-faget. Uttalelsen fra min lederkollega; «hva hindrer deg i å gjøre det da?», husker jeg godt – det ga meg ekstra dytt til å starte på utdannelsen til profesjonell coach. Siden da har det skjedd mye -

Les mer

Personvern - GDPR

Kjære venner, Du har sikkert hørt om den nye databeskyttelsesforskriften ("GDPR") som trer i kraft i 2018. Vi skriver derfor til deg for å fortelle deg at vi har gjort noen endringer i retningslinjene våre, for å kunne styrke dine personvernrettigheter og for å gi deg mer klarhet og kontroll over hvordan vi bruker informasjonen din. Du har sikkert mottatt ganske mange e-postmeldinger om dette allerede, så derfor vil også vi holde dette kort, slik at du kan komme tilbake til coachingen din! Vennligst les de nye vilkårene her og detaljene om hva vi har gjort for å forberede den nye GDPR her.

Les mer

Hva er forskjellene mellom NOKUT godkjenning og ICF-godkjenning?

Et stort spørsmål. Kort sagt anser vi NOKUT som en kontrollinstans med fokus på utdannings vitenskapelige dokumentasjon etter vitenskapelige kriterier, slik som høyskolene er underlagt. I de tilfeller tror vi at fokus for kontrollen i for stor grad blir dokumentasjon på coaching som teori og overvekt på at studenten dokumenterer sin coaching-kompetanse basert på evnen til å prestere på skriftlig eksamen.
ICF anser vi som en kontrollinstans for coaching som et praktisk håndtverk. I det tilfelle erfarer vi at fokus på kontrollen i stor grad blir på coaching som praksisfelt utøvd av praktikere av et håndtverk og med støtte i coaching-teori basert på skriftlig/muntlige eksamener. Studenten må her dokumentere sin coaching-kompetanse først og fremst basert på evnen til å prestere i praksis og dernest å kunne snakke om det etterpå.