Siste nytt

KAMPANJE -25% frist 8.desember: Styrk din markedsverdi. Grunnkurs kundefokusert coaching oppstart februar. "Anerkjennende samtaler" (TASC Modul 1).

For deg som ønsker en mer coachende og anerkjennende kommunikasjonsstil for deg selv og de rundt deg, privat eller profesjonelt. For deg som ønsker utdanne deg til coach og mentaltrener basert på den internasjonale ICF-standarden for coaching. For deg som vil hjelpe deg selv og enhver annen person se muligheter og realisere sitt beste seg. For deg som vil beherske hvordan hjelpe (deg selv og) den andre sikre kontroll og "ekstremt grad av resultat-eierskap" i de mest utfordrende situasjoner. For deg som ønsker få frem det beste hos andre med coaching, relasjonsledelse og mentaltrening! Programmet jevnlig forbedret. Se under for kursinnhold. Bli med på gratis minikurs for smakebit og få inntrykk av "nerven" i denne ICF godkjente coachutdanningen og praktiske hverdagsnytten i lederrollen og andre situasjoner.

Ved påmelding skriv "Kampanjerabatt før 8/12-2017= kr. 5.175,-" (veiledende 6900,- minus 25% (1.725,-) for 2,5 dager kurs inkl. kursmateriell, lunsjer og 3 uker ettertrening. Påmeldingsfrist kampanje 8. desember:

Les mer her >>
Meld deg på her >>

Les mer

Gratulerer til norges 5. ICF-coach på MCC nivå: Anna Lebedeva

Det finnes omlag 850 MCC'er i verden og Norges fikk sin 5. MCC i juli! Når man vet at stryk% er ca. 95% i dette praktiske håndtverket på (tredje og høyeste) MCC-nivået, er det ekstra spesielt at Anna valgte gjennomføre ICF-coachsertifiserings-prosessen på engelsk som fremmedspråk. På Annas Facebook-side skriver hun: "Jeg vil gjerne gi uttrykk for takknemlighet til mentorene mine: Carly Andersen, Judy Sabbah, Jan Georg Kristiansen, Leda Turai, mine kunder Maxim Oshurkov, Peter Stefani, Julia Ershova, Luciano Boccucci, Alexey Sidnev for tillatelse til å bruke vår samtale for ICF-akkreditering, Marilyn Atkinson og alle Erickson-teamene for støtte på denne lange og svingete veien. Ja, det er mulig å gjennomføre MCC-nivå coaching i Erickson stil og på fremmedspråk. Takk alle sammen!" #icf #mcc

Les mer

HR Norge Kompetanseprisen 2008 til Ullern v.g. skole

Erickson gratulerer sin kunde Ullern videregående skole med HR Norge kompetanseprisen 2008. Rektor Pål Riis og Ericksons Jan Georg Kristiansen har skrevet to bøker sammen.

Teksten under er hentet fra denne linken:

HR Norge Kompetanseprisen 2008 tildeles Ullern videregående skole

Kompetanse- og utviklingsprisen deles årlig ut av HR Norge, og i år går den til
Ullern videregående skole.
 
Prisen er en hedersbevisning som tildeles virksomheter som har gått nye veier innen personal- og organisasjonsutvikling, og som satser på økt eller bredere kompetanse for de ansatte.
 
Ullern videregående skole tildeles Kompetanseprisen for sin dynamiske lærings- og forbedringskultur, hvor både kort- og langsiktige kompetansetiltak er viktige elementer.
 
Prisvinneren har satt kontinuerlig kompetanseutvikling i system, og priskomiteen er imponert over:
•    Solid planlegging og gjennomføring av ulike kompetansetiltak
•    Veien fra nedleggingsvedtak til planlagt utvidelse
•    Fokus og forståelse av satsning på ny ledelses- og prestasjonskultur
•    Kompetansetilbudet er både standardiserte tilbud og skreddersøm etter behov
•    Entusiasmen og en positiv holdning til kunnskapsdeling
•    Satsning på kompetanse innen coaching i kollegiet
•    Collegacoaching (følger timene til en kollega og gir tilbakemelding)
•    Bruk av div tilbakemeldinger og evalueringer som grunnlag for videre kursing
•    Mulighetene for både formell og uformell etter- og videreutdanning
•    Organisasjonsutviklingsprosjekt og systematisk medarbeiderutvikling
•    Evnen til å tenke nytt og iverksette effektive tiltak
•    Bruk av målverktøy i prosessen med å utvikle kollegiet
•    Bruk av kompetansefaglag og tid som settes av til kollektiv kompetanseutvikling
•    Bruk av et modulbasert opplæringsprogram for nye i kollegiet
•    Treningsleir ved oppstart høst for alle elever i 1. klasse med blant annet kompetansekartlegging og sosial tur
•    Har fått til linken mellom ledelsens strategier og mål og de ansatte, alle har tydelige definerte roller og forventninger
•    Er en lærende organisasjon der alle lærer (ledere, lærere, elever), bruker eksterne kompetansemiljø
•    Utarbeidet karriereveier for de ansatte, alle i ledergruppa er internt rekruttert